Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az MSZP búcsúlevele

2009.12.23

Nemrég ért véget az MSZP városi kampánya, de kiadványuk, melynek ugyanez a címe: Lássuk az eredményeket, még megtalálható a postaládákban. Az egész olyan, mint egy búcsúlevél, számadás, kiemelve a párt által elért legszebb célokat, melyekre igen büszkék, de néhány apróságot nem említenek.

A szocialisták brossúrája hozzánk is eljutott és legelőször oda került, ahová való, a kukába. Aztán felvettünk egyet a földről az utcán, átolvastuk és arra gondoltunk, felhívjuk a figyelmet néhány apróságra, ami a kiadványból kimaradt. Íme tehát, az MSZP búcsúlevele, kiegészítve néhány elfeledni nem való ténnyel, egy "nyugodt hangvételű" vita jegyében.

Tisztelt Budapestiek!

Budapest az elmúlt években rengeteget fejlődött. Ezek a változások azonban gyakran úgy mentek végbe, hogy észre sem vettük, (hát ez az!) nem ismertük fel azok igazi értékét. Mindeközben Budapest a szemünk előtt formálódott, alakult át. Megújult a tömegközlekedés a fővárosban, új Combino villamosokon utazunk, felújított és új hidakon közlekedhetünk Pest és Buda között.

Folytatódott a városrehabilitáció, a panelprogram. Csökkentettük a távhő árát és áfáját is. Megújultak a budapesti egyetemek – gondoljunk csak a dél-budai Lágymányosi Campusra. Zöldebbé vált Budapest, a Kopaszi gáton családok százai pihennek és szórakoznak hétről-hétre. (Ez sem egészen így van.) Megújultak a kórházak, gyógyfürdők, kiemelt támogatást adott a főváros a kulturális élet számára. Büszkék vagyunk arra, hogy a fejlesztésekkel Budapest a fővárosiaknak élhetőbb, a turistáknak pedig vonzóbb hely lett.

Tudjuk, hogy rengeteg tennivalónk van még ahhoz, hogy Budapest elfoglalja méltó helyét Európa és a világ fővárosai között. (Már ott van.) Ehhez továbbra is szükség van az Önök támogatására: párbeszédekre, közös gondolatokra, közös budapesti jövőképre. Nem szabad azonban elhallgatnunk közös eredményeinket, sikereinket. (És a baklövéseket, botrányokat sem!) Ez a kiadvány azért született, hogy lássuk, hol tartunk most és mit értünk el eddig. Összegzés az elmúlt évek munkájáról. Arról, amiért az elmúlt években a Magyar Szocialista Párt a fővárosban dolgozott.

Mi azt szeretnénk, hogy a most következő választási kampányok az eredményekről és a jövőképekről szóljanak. (De ne feledjük a múltat sem!) Mi azt szeretnénk, hogy nemtelen eszközök ne kerüljenek elő a következő év kampányaiban. Egymás lejáratása helyett beszéljünk arról, amit a pártok kínálnak, tisztán, világosan, személyeskedés és vádaskodás nélkül. Mi, szocialisták így teszünk majd, és ezt várjuk mindenkitől, mert Budapest megérdemli, hogy a kampányban nyugodt hangvételű, tényeken alapuló vita folyjon a főváros jövőjéről.

Molnár Zsolt, Horváth Csaba, Burány Sándor
(Az MSZP Országgyűlési képviselői)


Új Combino villamosok járnak a Nagykörúton

Budapest látképe ma már elképzelhetetlen a Margit hídon átsikló (Most egy darabig nem siklik az elhúzódó felújítás miatt.) elegáns Combino villamosok nélkül. A régi 4-6-os villamosokat 2006-ban cseréltük le, hogy kényelmesebbé és gyorsabbá tegyük százezrek utazását Budapesten. Az akadálymentesített Combino a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének fontos mérföldköve. Kényelmes? Egyáltalán nem, hiszen soha sincs rajta ülőhely, mert olyan rosszul van megtervezve a belseje. Miért pont Combino-kat vásároltak 40 milliárd forintért? Annyi más jobb típus létezik, ráadásul elég sok gond volt vele az induláskor: nem nyíltak az ajtók, a Margit hídon kidőlt egy villanyoszlop, rossz volt a légkondicionáló berendezés is. Ezek nem olyan régen történtek.

Kiépítettük az éjszakai közlekedést

Harminckét különböző buszjárat szövi át teljes Budapestet éjszakánként, így a főváros rendelkezik Európa egyik legjobb éjszakai buszhálózatával. Többé nem gond egy elhúzódó vendégség, egy hajnalig tartó buli, vagy a korai munkába járás: éjféltől hajnali ötig, a Normafától Pestszentimréig bárhova gyorsan és kényelmesen el lehet jutni.
De miért csak éjszaka, emelt árú jeggyel, marcona ellenőrökkel a fedélzeten? Idősebb olvasóink még emlékezhetnek rá, amikor egy-egy buszjárattal igazi távolságokat lehetett megtenni, reális áron. Ma már, ha valaki buszra száll, azzal szembesül, hogy ha messzebbre megy, át kell szállnia akár többször is, ráadásul, minden esetben érvényesíteni kell a jegyét, hiszen a bérlet lassan megfizethetetlen.

Felújított Szabadság híd

A főváros egyik legrégebbi és legszebb hídját (Ferencz József híd) teljesen felújítottuk, hogy régi pompájában használhassák a budapestiek és csodálhassák meg a turisták. A teljes műemléki rekonstrukció mellett kerékpársávokat is kialakítottunk, és új díszkivilágítást is kapott a híd.
Amely kezdetben nem funkcionált rendesen. Városi legendák kaptak szárnyra, hogy miért nem világít a híd "közepe"? Továbbá felmerül a kérdés, hogy a felújítás miért tartott ilyen sokáig, (2 évig) hiszen, aki nap, mint nap arra járt, láthatta, hogy sokszor egyetlen egy munkás sem dolgozott a hídon.

Megépítettük a Megyeri hidat

A 2008-ban átadott, több mint 1800 méter hosszú Megyeri híd az ország modernizációjának szimbóluma. Az ország második leghosszabb hídja tehermentesíti az átmenő forgalomtól a fővárost, és lehetővé teszi, hogy gyalogosok és a kerékpárosok is könnyen jussanak át a Dunán. A Megyeri híd a pesti oldalon immáron teljessé teszi az M0-ás körgyűrűt, melyet a következő években Budán is tovább folytatunk. A Megyeri híd állítólag 63 milliárd forintba került, de úgy, hogy az alvállalkozókat ki sem fizették! Sokan közölük tönkre is mentek, tüntetéseik a hídon hiábavalónak bizonyultak. Az M0-ás körgyűrűről pedig szintén csak rosszat halottunk, úgy tudjuk, sok autós eltéved, ha arra jár.

Korszerű vonatok járnak az elővárosokba

Naponta közel 100.000 ember ingázik vasúton az agglomerációból Budapestre és vissza. Az ő életüket könnyítik meg a tiszta és modern Siemens és Bombardier vasúti kocsik, melyekből az elmúlt években több mint 30 darabot vásárolt a MÁV. Eközben folyamatosan újulnak meg a sínpályák és az állomások Budapest környékén Érdtől Vecsésig.
De miért nem országszerte? Miközben teljesen eladták, szétszabdalták már a MÁV-ot is, 1000 km-en szüntetik meg folyamatosan a vasúti közlekedést, - legutóbb például Komárom és Esztergom között, - ne feledjük, hogy a Siemens és Bombardier vasúti kocsikat az osztrákoktól béreljük (!), akik már szemet vetettek a még meglévő, jól működő mozdonyainkra is!

Világszínvonalú park a Kopaszi gáton

2007-ben nyitottuk meg a főváros legszebb és legmodernebb parkját a Kopaszi gáton. A 10 hektáron elterülő pihenőparkban a játszóterek, kiállítótermek (melyeknek jó része üres), hatalmas füves területek és kávézók Magyarországon páratlan nyugalmat és kikapcsolódást biztosítanak. A Lágymányosi Öbölben fekvő park mára a kisgyermekes családok kedvelt pihenőhelye lett. Szép, szép, de nincs egészen minden rendben vele. Írjuk csak be a keresőbe, hogy "kopaszi gát privatizáció", jó sok találatot kapunk. Ha végleg magánkézbe kerül, lehet, hogy belépő díjat kell majd fizetni.

Több mint 100 kilométer kerékpárutat építettünk
(Inkább csak kijelölték a meglévő utakon. - Már ahol.)

A bicikli a leginkább környezetbarát közlekedési eszköz, amelyet minden ötvenedik budapesti rendszeresen használ. Így fontos siker, hogy az elmúlt tíz évben több, mint 100 kilométerrel nőtt a kerékpárutak hossza a fővárosban. A Kiskörúttól a Thököly útig egyre több útvonalon közlekedhetünk biztonságosan Budapesten immár kerékpáron is. Azért erről meg lehetne kérdezni a kerékpárosokat is, akik biztosan elmondanák, hogy biciklivel közlekedni a fővárosban kész életveszély! Sokan nem is vállalkoznak rá.

Kamionstop: kitiltottuk a teherautókat a belvárosból
(És a traktorokat is, hogy a gazdák még véletlenül se jöjjenek ide tüntetni!)

Egy élhető városnak alapfeltétele, hogy tiszta legyen a levegő és alacsony legyen a zajszint. 2008-tól a behajtási tarifák átrendezésével, a főváros közlekedési zónákra osztásával elértük, hogy a teherautók ne a belvároson keresztül közlekedjenek. Ezzel csökkent az utak leterhelhetősége, javult a levegő minősége. (Akkor miért volt többször is szmogriadó?) A „Kamion-stop”-intézkedés jó példa volt arra, hogy egy zöldebb városhoz párbeszéden keresztül vezet az út: az új szabályok a környezetvédőkkel és a fuvarozókkal együttműködésben születtek.
Szerintünk viszont nem ettől lesz zöldebb a város, a szó legszorosabb értelmében.

Több rendőr Budapesten

A bűnügyi statisztikák szerint az elmúlt tíz évben a legtöbb erőszakos bűncselekmény száma csökkent a fővárosban. (Melyik statisztikát nézték vajon?) Tudjuk ugyanakkor, hogy sok polgártársunk (értsd: zsidók) mégis egyre kevésbé érzi magát biztonságban: egyre több az önbíráskodás, az erőfitogtatás (mégis kiknek a részéről?), megerősödtek a szélsőségek. Ezért ma már közel 6000 rendőr vigyáz ránk, tovább nő a szerződéses rendőrök és a rendészeti szakközépiskolákban hallgatók száma. Így van! A hazafiak tüntetéseire hivatkozva néhány év alatt felfejlesztették a rendőrség eszköztárát. Minden szükséges kelléket megvásároltak, többek között izraeli vízágyúkat is. Egy-egy nagyobb esemény alkalmával (márc.15., okt. 23.) akár 3000 rendőr is ellepheti a fővárost, akiknek mindezért túlóra pénzt számolnak fel.
Aggasztó a cigányok növekvő száma is a testületben, de nem véletlenül lett ez így kitalálva.

Kiépítettük a térfigyelő kamerarendszert

Mintegy 600 kamera vigyáz ránk Budapesten, melyek segítségével az elmúlt években számos bűncselekményt előzött meg és derített fel a rendőrség. Hamarosan tizenöt fővárosi aluljáróban is kamerák figyelnek arra, hogy ne csak a felszínen, hanem a föld alatt is rend legyen a városban. Londonban izraeli kézben van a térfigyelőrendszer hálózat. Lehet, hogy ez nálunk sincsen másképp? Egyébként a nagyobb tüntetések előtt többször megfigyeltük, hogyan szerelnek fel mobil kamerákat villanyoszlopokra, illetve, hogyan távolítják el azokat a demonstrációk után. Az aluljárókba pedig hiába fognak kamerákat telepíteni, a prostituáltak ugyanúgy oda fognak menni, a hajléktalanokról nem is beszélve. Először ez utóbbiak helyzetét kellene megoldani, például lehetne nekik munkát adni: rengeteg graffiti csúfítja a várost. Minimális összegért és élelemért, a megfelelő eszközök biztosításával bizonyára elvállalnák a feladatot.

Folytattuk a Panelprogramot

A panelházakban lakók számára új életminőséget jelentenek a megújult, színes homlokzatok, a hőszigetelő ablakok, a kicserélt víz-, villany- és fűtési rendszerek. Az elmúlt években több tízezer budapesti lakás újult meg a Panelprogram és a Panel Plusz program keretében, így többek közt Magyarország legnagyobb lakóépülete, a mintegy 900 lakásos óbudai faluház. De miért csak most? Színes homlokzatú panelházak országszerte vannak már évek óta. Budapest egyik látványossága lehetne jó ideje, ha ezeket a lakóházakat már előbb lefestették volna szép színesre. Kár, hogy az ilyen változásokra mindig csak négy évente kerül sor!

Csökkentettük a távhő ÁFÁ-ját

Az otthon meleg senki számára sem lehet luxus. Ez vezérelt minket, amikor arról döntöttünk, hogy 2010-től 5%-ra csökkentjük a távhő ÁFÁ-ját (Majd kiderül, hogy ez csak egy újabb be nem váltott ígéret lesz-e?), ahogy akkor is, amikor az azt megelőző két évben 33%-al csökkentettük a hődíjat, 5%-al az alapdíjat. Így egy átlagos méretű budapesti távhős lakás fűtése akár évi 90 ezer forinttal is kevesebbe kerülhet, mint két évvel ezelőtt. A csökkenő távhő díjak mellett több tízezer lakásban egyedi fűtésszabályozókat szerelünk fel, így megszűnik a pazarlás, hatékonyabbá válik a fűtés. Érdekes. Tudunk olyan panelházakról, ahol lekapcsolják a központi fűtést éjféltől hajnali ötig. Ez is a spórolás része?

Elindítottuk a Corvin-sétány projektet

A Corvin-sétány egy új belvárosi életstílus megtestesítője, egyben Közép-Európa legnagyobb városrehabilitációs programja. A fejlesztés során megépül a főváros legszélesebb sétálóutcája, felújításra kerül 1400 lakás, és a környék benépesül kávézókkal, éttermekkel, boltokkal. Mintha ez utóbbiakból nem lenne épp elég! Inkább a fiatalokat kellene támogatni, hogy könnyebben jussanak lakáshoz és, hogy ne kényszerüljenek adósságcsapdába! Egyébként állítólag az ingatlanpiac 70%-a izraeli kézben van, így van egy tippünk, hogy az új lakások kiknek is kellenek.

Új hagyományt teremtettünk: Múzeumok éjszakája

Budapest immáron hét éve egy új nevezetességet kínál: múzeumai összehangoltan, évi rendszerességgel éjszaka is megnyitják kapuikat a látogatók előtt. A nagy sikerre való tekintettel 2009-ben a Múzeumok Éjszakájára a hagyományos nyári időpont mellet már ősszel is sor került. A sokszínű program garantált: koncertek, gyermekprogramok, színházi előadások, filmvetítések egészítik ki az állandó kiállításokat. Jól ki van találva, az egyszer biztos! Akkora a tömeg, hogy egyetlen éjszaka, jó ha két múzeumba bejut az ember. Talán ha több napos lenne, az jobb lenne, de valószínűleg az már komoly bevétel kiesést jelentene. Pozitívum, hogy ezen a napon különjáratok is indulnak, a baj csak az, hogy mindenki egyszerre akar haza jutni, így gyakorlatilag szinte lehetetlen a tömegközlekedést használni a Múzeumok Éjszakáján.

Új épülettel gyarapodott a Corvinus Egyetem

007-ben adtuk át a Budapesti Corvinus Egyetem új, Közraktár utcai épületét. A 10 milliárd forint értékű beruházással, modern építészeti megoldásokkal készült egyetemi épület 3500 hallgató tanulási körülményeit teszi jobbá. A legkorszerűbb technikával felszerelt több, mint 30 tanterem és a 4 ezer négyzetméteres egyetemi könyvtár minden hátteret megad a színvonalas oktatáshoz.

Az egész épület kívül-belül olyan, mint egy pláza! Még világít is, biztosan jó sok áramot fogyaszt. Az odajáró diákok közül pedig többen nem értik, hogy mi szükség volt a digitális táblákra?

Sikeres úszó EB a megújult Hajós Alfréd uszodában

Fontosnak tartjuk, hogy sportinfrastruktúránk időről időre alkalmassá tegye Budapestet arra, hogy nagy nemzetközi sportrendezvényeket vendégül lásson. A patinás margitszigeti Hajós Alfréd uszodát ebben a szellemben újítottuk fel 2006-ban: a létesítmény egy 50 méteres külső medencével, műugró fallal és 25x25 méteres medencével bővült, az új medencékhez öltözők és 1000 főt befogadó lelátók épültek. A megújult Hajós adott helyszínt a nagy sikerű 2006-os Európa Bajnokságnak. Ahol Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnököt jól kifütyülték. Emlékszünk még rá, meg arra is, hogy természetvédők tiltakoztak az építkezés miatt veszélybe került, végül kivágott védett fák miatt. Mindez persze nem számított, a lényeg az volt, mint ami a többi beruházás esetében is: megkapni az Uniós támogatást és zsebre rakni belőle, ami jár.

Átfogó kórházfejlesztési programot hajtottunk végre
(Értsd: kórházakat zártunk be)

Az elmúlt évben összesen 30 milliárd forint ráfordításával átfogó önkormányzati kórházmodernizációs programot hajtottunk végre. Már befejeződött a Bajcsy-Zsilinszky Kórház és a Szent Imre Kórház rekonstrukciója, valamint megépült az Állami Egészségügyi Központ, ezzel három modern regionális egészségügyi központ működik Budapesten. Ezen kívül teljes egészében megújul és Budapest egyik legmodernebb kórházává válik az Uzsoki Kórház. Ezek a fejlesztések mutatják, hogy a főváros egészségügyi fejlesztéséről a gazdasági válság ellenére sem mondunk le. Akkor miért záratták be a Lipótot és még annyi más kórházat? Előfordult olyan is, hogy az összes orvosi berendezést eladták, persze előbb megvárták, amíg az épület állaga annyira megromlik, hogy többe kerüljön a felújítás, mintha eladnák. Az új tulajdonos pedig szépen rendbe hozta és most magánklinika működik a helyén. Ezt nem egy esetben eljátszották.

Támogatjuk világhírű fesztiváljainkat

A sikeres (buzi)fesztiválok a város jó hírét viszik a világban – ezekre a kincseinkre vigyáznunk kell. Büszkék vagyunk arra, hogy folyamatosan támogattuk a Sziget Fesztivált, amely nemcsak Európa egyik legnagyobb kulturális eseményévé nőtte ki magát, de az ország egyik jelképévé is vált. (Sajnos.) Ugyanilyen fontosnak tartjuk, hogy a világszerte számon tartott, közel 200 eseményt összefoglaló Budapesti Tavaszi Fesztivál is rendezett anyagi körülmények között működhessen.

A Sziget-en jártunk mi is, a véleményünket akkor megírtuk. Abban is biztosak vagyunk, hogy a buzik menetét minden áron meg fogják rendezni jövő nyáron is, az viszont rejtély marad, hogy a Tavaszi Fesztivál "rendezett anyagi körülményeit" miért emelték ki...

Még egy utolsó gondolat

Lehet készíteni csillogó-villogó színes kiadványokat, amikben nagyokat mondanak, ámulatba ejtve ezzel népes szavazó táborukat, de jegyezzük meg: ha valamit bizonygatni kell, az semmi jót nem jelent, hiszen így úgy tűnik, az egész kampányuk célja nem más, mint elfedni és elfeledtetni a rosszat. Kínosan ügyeltek arra, hogy a brossúrájukban még véletlenül se tűnjön fel Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai, Szili, Lendvai, Zushlag, Hunvald, Horváth Ágnes, Molnár Lajos, Gergényi vagy Draskovics és a többi jómadár neve. Ne feledjük el azért őket sem!

MSZP.hu nyomán Szent Korona Rádió - barikád.hu

--------------------------------------------------------------------------

Hát ennyi...DE EZ CSAK BUDAPEST...

Az ország helyzetéről szerintem lehetne írni kb. 20 oldalt...csak az elmúlt 8 évre visszamenőleg...

SZEBB JÖVŐT!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.